Over ons

Arthur

Wie we zijn?

Mijn naam is is Arthur Wetselaar, online marketeer bij Digdeeper

Digdeeper is een internet marketingbureau met ruim 20 jaar ervaring. We zijn no nonsense en niet full-service. 

Toen ik in 2002 begon met online marketing had ik de transitie meegemaakt van de dominantie van zoekmachine Altavista, naar Yahoo tot aan Google. SEO had toen twee varianten. White Hat en Black Hat. Black Hat SEO liet een website in no time hoog scoren. Wat toen nog werkte was een zoekwoord eindeloos herhalen in grijs lettertype op een pagina met grijze achtergrond. Na verloop van tijd werd Google slimmer en in 2003 koos ik de ‘lichte’ zijde van SEO. In datzelfde jaar werd Google Adwords geïntroduceerd in Nederland. Wat een game changer was dat voor mijn professie. Voor 1-5 eurocent per click kocht je heel het internet! Alhans zo voelde dat destijds.

Tegenwoordig heeft SEO veel meer smaken dan de twee kleuren. Ik ben een allround SEO optimaliseerder, maar technical SEO is mijn specialiteit binnen het werkveld. In het algemeen gaat SEO over content en hoe je die content achter de schermen opmaakt. Technical SEO focust zich meer op hygiëne factoren vanuit het oogpunt van zoekmachines. Als voorbeeld; fantastische content zal niet hoog scoren in de zoekmachines als deze op een langzaam ladende pagina staat.

SEO vraagt een initiële investering, terwijl de vruchten lang geplukt kunnen worden. PPC (Pay Per Click) adverteren is sneller opgezet, elke bezoeker kost geld en het rendement stopt direct zodra je stopt met betalen. Vaak start ik een SEO traject met een PPC campagne. Met behulp van een PPC campagne kun je namelijk heel goed ontdekken op welke zoektermen de doelgroep aanslaat. Die zoektermen vormen dan de basis om gratis bezoek aan te trekken via SEO.

Tot slot wil ik uitleggen waarom ik niet full-service ben. Idealiter wil een klant meestal een one-stop-shop. Ik geloof echter sterk in het schoenmaker hou je bij de leest principe. Niemand is goed in alle disciplines van online marketing. Ik ben in een aantal gebieden zeer goed, maar bijvoorbeeld in Social Media marketing slechts een medior. Uiteindelijk denk ik dat door mijn focus op waar ik sterk in ben, de klanttevredenheid hoger is.